Kështu frikësohet ministri i Drejtësisë Carlo Nordio, i cili ditët e fundit ka shpresuar që gjyqtarët e seksioneve të emigracionit të mos bëjnë si me dekretin Cutro.
“Ministri Nordio e di mirë se gjyqtarët mund të zbatojnë ligjet vetëm duke verifikuar përputhshmërinë kushtetuese dhe me rregullat e Bashkimit Evropian, sepse edhe ne jemi gjyqtarë evropianë”.
Dhe sipas jush a është ky protokoll i pajtueshëm?
“Ndërkohë, neni 80 i Kushtetutës parashikon që Dhomat duhet të autorizojnë me ligje ratifikuese traktate ndërkombëtare që sjellin barrë në financat e shtetit dhe ndryshime në rregulloret kombëtare. Dhe ky protokoll parashikon si barrë ashtu edhe modifikime”.
Gjykatësi i seksionit të imigracionit në gjykatën e Romës pret një breshëri apelimesh nëse Parlamenti nuk ndërhyn. “Kështu thotë Kushtetuta. Dhe ne do të mund të zbatojmë vetëm ligjin”
“Siç qëndron, protokolli i nënshkruar mes Italisë dhe Shqipërisë më duket i vështirë për t’u zbatuar. Duhet një ligj ratifikimi nga Parlamenti”.
Silvia Albano , gjyqtare e seksionit të imigracionit në gjykatën e Romës, përveçse eksperte në këtë temë, është edhe një nga magjistratet që sipas të gjitha gjasave në muajt në vijim do të thirret të vendosë për zbatimin e marrëveshjes. që duhet të çojë në Shqipëri, për procedurat e përshpejtuara kufitare, deri në 36 mijë emigrantë të shpëtuar nga anijet italiane në një vit.
Doktor Albano, keni dëgjuar. Ministri për Marrëdhëniet me Parlamentin tha se nuk do të ketë kalim në sallë për protokollin . Kështu që?
“Dhe pastaj do të shohim. Unë imagjinoj se do të ketë një mori apelesh për të cilat do të duhet të vendosim. Dhe nëse nuk ka ligj ratifikimi që përcakton përjashtimet nga kuadri rregullator kombëtar i parashikuar nga ky protokoll, ne do të mund ta marrim parasysh vetëm atë”.
Dhe nëse në vend të kësaj qeveria do të ndryshonte mendje dhe protokolli kalonte përmes miratimit nga parlamenti, a do të ishin të pranueshme parimet e saj?
“Do të duhet të shohim. Vetëkuptohet që ndryshimet në ligj në çdo rast duhet të jenë në përputhje me direktivat evropiane. Nga sa kemi mundur të lexojmë, në realitet nuk ka shumë në këtë protokoll. Ajo që është thënë në vend të kësaj paraqet disa pika kontrasti me rregulloret në fuqi. Duke filluar nga ato që përcaktojnë procedurat për aplikimet për azil që mund të bëhen në territorin e Shtetit Anëtar, në kufi, në ujërat territoriale dhe në zonat e tranzitit. Dhe Shqipëria nuk bie në asnjë nga këto opsione për Italinë”.
Por kryeministri Meloni thirret në një lloj parimi ekstraterritorialiteti në dy zonat që Shqipëria do t’i vërë në dispozicion Italisë për procedura të përshpejtuara kufitare.
“Ekstrateritorialiteti kërkon edhe ligj, nuk mund të deklarohet me protokoll. Për shkak se rregullat për juridiksionin dhe kompetencën janë deroguar. Dhe në fakt, edhe ekstraterritorialiteti i ambasadave (ku aktualisht nuk rezulton se mund të paraqiten kërkesa për azil) përcaktohet me ligj dhe ratifikohet nga parlamenti”.
Cilat janë pikat e tjera të protokollit për të cilat keni dyshime për legjitimitetin?
Ka disa pika kritike. Do të kufizohesha në nënvizimin e më të dukshmeve të rregulluara nga konventat ndërkombëtare si e drejta e azilkërkuesit për të qëndruar në shtetin anëtar gjatë shqyrtimit të kërkesës, kompetenca e selisë së policisë dhe e zyrës së policisë kufitare për pranimin e kërkesave, Nuk mund të konsiderohet si e tillë ngritja e komisioneve territoriale për azilin në prefektura, zbatueshmëria e procedurave kufitare vetëm për aplikimet e propozuara në kufi dhe në zonat e tranzitit dhe në Shqipëri. Dhe pastaj është problemi i kompetencës së gjyqtarëve të seksioneve të specializuara. Ligji kërkon gjyqtarin e vendit ku është i ndaluar azilkërkuesi dhe në këtë rast nuk ka gjyqtar të vendit. Natyrisht, nëse ndalimi nuk vërtetohet brenda 48 orëve, migranti duhet të kthehet në Itali”.
Dhe kush mund të jetë logjikisht gjyqtari kompetent?
“Teorikisht, duke qenë se çdo ankim do të bëhej kundër Ministrisë së Brendshme për të drejtën e hyrjes në territorin italian, gjykata tatimore kompetente do të ishte ajo e Romës”.