Nga Natasha Caragnano, La Repubblica
Dy hajdutë të veshur si punëtorë vodhën nëntë vepra nga koleksioni. Gjatë arratisjes së tyre, ata humbën kurorën e perandoreshës, e cila u gjet e dëmtuar në rrugë. Dy grabitje në muze të tjerë francezë ndodhën në shtator.
Duket si diçka nga një roman i Arsène Lupin. Një grabitje e guximshme, me kokë të hapur në Muzeun e Luvrit në Paris, e kryer vetëm në pak minuta midis orës 9:30 dhe 9:40 të mëngjesit, dha një sasi të pabesueshme: xhevahiret e Napoleonit. Hajdutët vepruan në katër minuta, “duke arritur të vidhnin xhevahire me vlerë të paçmueshme”, konfirmoi Ministri i Brendshëm Francez Laurent Nuñez. Dhe për më tepër, kjo ndodhi ndërsa muzeu ishte i hapur për vizitorët, duke rrëfyer skena drejtpërdrejt nga një film.
Nëntë bizhuteri nga koleksioni i bizhuterive të Napoleonit dhe Perandoreshës u vodhën, duke përfshirë – sipas raporteve të mediave lokale – një gjerdan, një brosh dhe një diademë. Dy bizhuteri u gjetën, përfshirë kurorën e dëmtuar të Perandoreshës Eugénie, e cila u gjet jashtë muzeut, me shumë gjasa e humbur nga hajdutët gjatë arratisjes së tyre. Megjithatë, Regent, diamanti i famshëm 140 karatësh, u shpëtua.
Sipas raporteve të publikuara nga Le Parisen, dy hajdutë u paraqitën si punëtorë dhe, të veshur me jelekë të verdhë, përdorën një ashensor mallrash për të hyrë drejtpërdrejt në dhomën e synuar në Galerinë Apollo. Kjo hapësirë ikonike brenda Muzeut dhe Pallatit të Luvrit strehon disa nga koleksionet historike më të vlefshme.
Ishte “qartësisht një ekip që kishte shkuar më parë në një mision zbulimi”, tha Nuñez, duke specifikuar se xhami ishte prerë “me sharrë elektrike të vogla dore”. Pasi thyen dritaret, ata hynë në ndërtesë, ndërsa disa mbetën jashtë.
“Policia po vraponte pranë piramidës dhe po përpiqej të hynte nga dyert anësore, por ato ishin të mbyllura”, tha një dëshmitar jashtë muzeut këtë mëngjes. “Brenda, njerëzit vraponin dhe godisnin dritaret për të dalë, por ishte e pamundur.” Menjëherë pas vjedhjes, hajdutët ikën me një skuter TMax në drejtim të autostradës A6. Muzeu u mbyll menjëherë, ndërsa vizitorët dhe stafi u evakuuan për të ruajtur gjurmët dhe të dhënat.
Ministrja franceze e Kulturës, Rachida Dati, shkoi menjëherë në vendngjarje dhe siguroi publikun për bashkëpunim të plotë midis autoriteteve, policisë dhe menaxhimit të muzeut. Zyra e Prokurorit të Parisit ka njoftuar hapjen e një hetimi për vjedhje të organizuar dhe komplot për të kryer një krim, i cili i është besuar Brigadës Kundër Krimit të Policisë Gjyqësore (BRB) me mbështetjen e Zyrës Qendrore për Luftën kundër Trafikimit të Pronës Kulturore (OCBC).
I bindur se “jo gjithçka mund të parandalohet”, Ministri i Brendshëm pranoi cenueshmërinë e konsiderueshme të muzeve franceze. “Po bëhet gjithçka e mundur për të siguruar që fajtorët të identifikohen sa më shpejt të jetë e mundur, dhe unë jam i bindur”, siguroi ai. Hetuesit do të përdorin pamjet filmike që kanë në zotërim dhe “do ta krahasojnë atë me raste të ngjashme, duke u përpjekur të ngushtojnë rrjetën”, shtoi ai, duke shtuar se fajtorët mund të jenë të huaj.
Më 16 qershor, muzeu u mbyll për disa orë për shkak të një greve nga punonjësit që u ankuan për mungesën e stafit të sigurisë. Në shtator, disa muze u vunë në shënjestër, duke nxjerrë në pah të metat e mundshme në sistemin e sigurisë së muzeve franceze. Copa ari me vlerë 600,000 euro u vodhën nga Muzeu i Historisë Kombëtare në Paris. Menjëherë pas kësaj, një grabitje në muzeun e porcelanit në Limoges, Francë qendrore, shkaktoi një dëm prej rreth 6.5 milionë eurosh. “Pse nuk u morën parasysh këto paralajmërime?”, pyesin tani francezët në mediat sociale.